20 August, 2014

Benelux travel part-1 Belgium


Herkese merhaba,

Haziran sonunda yaptığım Benelux seyahatine ait yazımı nihayet yazma vakti bulabiliyorum...
Seyahatte, duraklarımız arasında olan şehirler sırasıyla; Brüksel, Brüj, Paris, Lüksemburg, Köln ve Amsterdam'dı. Çok yorucu gibi görünmesine rağmen müthiş eğlendiğimiz harika bir seyahat oldu. 

O kadar çok fotoğraf çektim ki tüm bunları tek bir yazıda paylaşabilmem mümkün değil. Bu yüzden bu yazımda sizlerle ilk olarak Brüksel ve Brüj'den kareler paylaşacağım...



Lezziz el yapımı çikolatalarıyla Belçika tam bir çikolata cenneti :) Ayrıca Brüksel, 1200 çeşit birası ve farklı tariflerle yaptıkları (soğanlı, kremalı, domates ve pesto soslu vb) midyeleriyle değişik tatlar deneyebileceğiniz çok güzel bir şehir.
Ben içinde biraz kereviz sapı ile tatlandırılmış soğanlı ve kremalı olanı denedim, lezizdi! Bizde yapılanlarla ilgisi yok, önünüze kocaman bir tencerede haşlama şeklinde geliyor. Ayrıca biralarından da Kriek benim favorim oldu. Vişne aromalı, hafif ve çok hoş bir tadı var, yaz sıcağına inanılmaz uygun :))) (İstanbul'a döndükten sonra burada da aradım ve Kadıköy'deki Belfast'de buldum!! Merak edenler deneyebilir :)))


Hayranı olduğum Kafka'yı burada da buldum :))) Ee biraz durakladık tabii ;))


Brüksel tam bir Avrupa Birliği şehri, bildiğiniz gibi AB'nin başkenti ve bu sebeple o soğuk siyasi havayı zaman zaman, özellikle AB binalarının olduğu semtlerde hissedebiliyorsunuz...


Malumunuz Dünya Kupası zamanıydı ve Avrupa'daki neredeyse her şehirde büyük meydanlarda kurulan barkovizyonlarda insanlar hep birlikte tadını çıkarıyorlardı (futbol seven nadir kadınlardanım evet). Dünya Kupası coşkusu kafe ve meydanlarda kendini hissettiriyordu...


Sonraki durağımız Ortaçağ Kenti Brüj'dü. Gerçekten bozulmadan korunabilmiş harika bir şehir. İşte şehirden kareler...












Evet Brüj harika bir şehirdi fakat benim aklımda kalan aşağıda uzaktan da olsa görebileceğiniz, golden olduğunu düşündüğüm köpekcik. Onu özel yapan ise, bu evde tüm vaktini yastığıyla birlikte pencereden dışarı bakarak geçirmesi :))))







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...